2018-11-26

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Luleå Lokaltrafik AB är ett helägt dotterbolag till Luleå Kommunföretag AB. Bolaget har 165 årsanställda och en omsättning på ca 150 Msek. Luleå Lokaltrafik har uppdraget från Luleå Kommun att planera, marknadsföra och bedriva trafik med buss i Luleå tätort. Fordonsparken består av 69 bussar. I årliga kundundersökningar rankas bolaget som ett av Sveriges bästa bussbolag i stadstrafik och ligger i topplacering för det 13:e året i rad. Luleå Lokaltrafik har en viktig roll i utvecklingen av trafiken i Luleå tätort och är därmed en betydande aktör i samhällsbyggandet.

Om dig
Vi söker dig med gymnasieutbildning, eller högskoleutbildning, inom ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig för arbetsuppgifterna. Erfarenhet av löneadministration och tillämpning av avtal är meriterande, men inte ett krav. Erfarenhet av att arbeta med ekonomi- administrativa arbetsuppgifter är ett plus.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Då vi har mycket kontakt med personer i och utanför organisationen är gott bemötande och god servicekänsla viktigt. För den här rollen behöver du vara ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du behöver samtidigt vara villig att lära dig nytt och ha en vilja att utveckla både arbetet och dig själv som person. Du behöver ha god IT-kunskap och driven när det gäller utveckling av rutiner och processer. Meriterande är om du även arbetat med diarieföring.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra vårt team på ekonomi-enheten, som idag består av en ekonom, administratör och ekonomichef. Som lönehandläggare arbetar du med alla förekommande arbetsuppgifter i löneprocessen. Bland annat bearbetar och kontrollerar du löneunderlag, sammanställer tid- och frånvarorapporter och rapporterar in underlag till myndigheter. Du kommer också att ta fram statistik och rapporter till organisationen. Du stöttar våra chefer och våra verksamheter i löne- och avtalsfrågor samt svarar på personalens frågeställningar kring deras löner.

Systemförvaltning och systemutveckling ingår i tjänsten vilket bland annat innebär att du ansvarar för kontakter med våra systemleverantörer. I dagsläget använder vi oss av systemet Hogia varför det är en fördel om du har erfarenhet av arbete i dessa program. Meriterande är kunskap inom följande avtalsområde, Trafikavtalet.

I din roll kommer du tillsammans med vårt team utveckla och driva arbetet framåt.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med start snarast eller enligt överenskommelse.

Upplysningar
För mer information om tjänsten kontakta HR-chef Sirpa Jacobsson, tfn 070-298 55 60, e-post: sirpa.jacobsson@llt.lulea.se

Facklig kontaktperson Thomas Höglund, Unionen, tfn 070-522 80 99, e-post: thomas.hoglund@llt.lulea.se

Välkommen med din ansökan senast 9 december 2018. Ansökan skickas till e-post: sirpa.jacobsson@llt.lulea.se 
Märk din ansökan med ”lönehandläggare”. Ange gärna löneanspråk. Du kommer att få en bekräftelse på att din ansökan kommit in.