
Mina sidor
För att använda tjänsterna på Mina sidor måste du skapa ett användarkonto. Har du redan ett konto i LLT:s app använder du det även på Mina sidor.
För att kunna använda Mina sidor behöver du först byta ut ditt gröna busskort eller ditt Upptäck Luleå kort mot ett nytt rött resekort.
På Mina sidor kan du:
- Köpa biljetter och andra produkter. Du kan betala med betalkort, Swish eller Klarna.
- Administrera biljetter för dig och din familj.
- Ge bort biljetter till andra registrerade användare.
- Välja om du vill ha biljetterna i vår app eller på ett resekort. Ett nytt resekort kostar 50 kronor.
Länken till Mina sidor går till en extern webbsida som tillhandahålls av vår leverantör av tjänsten.
Ja, dina biljetter finns tillgängliga för användning omedelbart efter genomfört köp. Du behöver bara se till så att biljetten hamnar på rätt bärare, det vill säga på resekort eller appen.
Ja, du använder samma konto för både appen och Mina Sidor. På Mina Sidor ser du alla dina biljetter och biljettbärare samt kan flytta dem mellan resekort och app eller mellan olika resekort.
Du behöver inte logga in på Mina Sidor om du endast använder appen för att hantera dina biljetter. Däremot rekommenderar vi att du skapar ett konto på Mina Sidor om du använder ett fysiskt resekort när du reser.
Säkra dina biljetter genom att registrera ditt busskort på Mina Sidor. Om kortet tappas/förloras kan du enkelt logga in på Mina Sidor och flytta dina biljetter till en annan bärare - ett annat kort eller appen. Har du ingen annan bärare? Radera först ditt borttappade kort så finns dina biljetter redo att flytta till ett nytt kort när du skaffat ett sådant.
Så här raderar du ditt resekort:
- På Mina Sidor klicka på Biljettbärare i menyn
- Leta fram det kortet som ska raderas
- Klicka på de tre prickarna längst ut till höger
- Klicka sen på Ta bort resekort
- Kortet raderas och biljetterna flyttas tillbaka till kontot och finns tillgängliga att flyttas till en ny bärare (kort eller app)
Nej, har du beställt ett nytt resekort på Mina Sidor så måste du själv registrera det.
Du ångrar ett köp genom att öppna den aktuella biljetten (klicka på rubriken) och välja ”Ångra köp”, alternativt genom att klicka på tre prickar på biljetten och välja "Ångra köp". Biljetten återbetalas till samma betalmedel som användes vid köpet. Det är hela köpet som återbetalas, dvs. samtliga biljetter du köpte inom samma order. Aktiverade biljetter kan ej återköpas på Mina sidor.
Det betyder att biljetten inte är startad/aktiverad ännu. Om biljetten ligger på ditt resekort så aktiveras biljetten när du håller kortet mot läsaren på bussen.
En biljettbärare är det du blippar ombord på bussen för att validera din biljett - det kan alltså vara ett resekort eller app.
En standardbärare är den biljettbäraren som biljetter köpta via Mina sidor kommer att kopplas till. Standardbärare markeras med en stjärna och du kan ändra vilken utav dina registrerade bärare ska vara standardbärare.
Köp genomförda via appen får alltid appen som bärare men även dessa kan du flytta till resekort via Mina sidor.
Aktiveringstid: 180 dagar
Ångra köp: 60 dagar*
*Ångra köp gäller endast på oaktiverade/ej startade biljetter.


