Köp- och resevillkor/ersättningar

Här hittar du allt om eventuell ersättning samt våra köp- och resevillkor.
Det är vi på LLT som bedömer om du har rätt till ersättningen.

När du reser med oss gäller våra köp- och resevillkor. Innan du ansöker om ersättning, läs först våra villkor.
Våra köp- och resevillkor


Så här gör du för att ansöka:

Fyll i och skicka formuläret du hittar längre ner på sidan och bifoga eventuella kvitton eller övrigt relaterat som styrker ärendet. För att kunna hantera din ansökan är det viktigt att du fyller i alla fält enligt instruktion.

Vi behöver alla dina uppgifter snarast möjligt efter händelsen, senast inom 14 dagar.

Ersättning, eller resekompensation, gäller inte vid till exempel avspärrningar, strejk eller planerade förändringar. Resekompensationen ersätter inte följdkostnader som till exempel missat läkarbesök, körlektion, konsert, biobesök, förlorad arbetsinkomst eller kostnader för vidare transport med andra trafikbolag.


I vår integritetspolicy kan du läsa om hur LLT hanterar personuppgifter.

Max filstorlek 10MB.
Uploading...
fileuploaded.jpg
Upload failed. Max size for files is 10 MB.
Vi har tagit emot din ansökan och kommer att kontakta dig inom 10 dagar.
Oops! Någonting gick lite snett, försök igen eller ladda om sidan.
Hand håller en smartphone som visar appen LLT med röd bakgrund och en vit bussikon.Hand håller en smartphone som visar appen LLT med röd bakgrund och en vit bussikon.